Monday

Video brader panglima

Assalamualaikum w.b.t

Video " Nak ludah mahasiswa? "

Hari ni roomate yang sorang ni baru tengok . Ah saya jenis malas nak ambil port . Cukuplah hanya menggeleng dua tiga kali lepas tu terus close tab .

"Panglima konon . Panglima dulu dulu pun pandai nego dengan orang tau !"

Dia beriya iya suruh saya bukak video tu . Belum sempat video tu habis , dia dah naik angin .

"Aku terasa tau sebab aku pun mahasiswa , sampai nak meludah ludah ni apehal?"

Baru dia sorang yang naik angin . Belum kira berpuluh puluh ribu mahasiswa yang buat protes kat mana mana . Dahsyat . Rileks . Saya rasa kalau abang panglima tu nego baik baik dan minta pelajar pada malam berkenaan minta maaf secara terbuka lebih baik kot dari buat video kecam sana kecam sini sampai hentak hentak meja saya rasa memang tak cool .

Memanglah manusia ni ada ego masing masing . Ada panas masing masing . Tapi kalau ikut kepala masing masing macam mana lah benda nak settle kan ?

InsyaALLAH semua ni boleh diselesaikan dengan cara yang baik kot . 

Yang saya kesal sikit ,

Tak perlu rasanya menayang bendera UMNO kat belakang tu jika sikap dalam memelihara ketuanan melayu semakin luntur kerana kita semakin hilang budi bahasanya .

"Kami mahasiswa adalah pemimpin tapi sebelum itu kami harus dipimpin supaya dapat memimpin"

Manusia bukan seperti plastisin . Diketuk terus berubah. Manusia seperti tanah liat yang hendak dijadikan tembikar, perlu dibentuk dengan sabar dan cermat "- Hilal Asyraf

So kepada roomate , brader brader kat luar sana , kakak kakak yang sedang menyinsing lengan baju sebab marah harap lepas ni cool cool je . Moga ALLAH merahmati kita semua okay?

NOTA :  Semua orang ada pandangan , jadi ni lah pandangan saya .

Sorry ^_^