Wednesday

Kisah Mydin

Assalamualaikum w.b.t

Petang tadi aku pergi Mydin .
Aku tengok stail kakak tu scan barang .

Aku teringat masa aku kerja Mydin sebagai cashier .
Teringat satu peristiwa anak dengan mak .
Masa aku scan barang barang tu , ada satu ayat suci Al-Quran yang berbentuk frame .

Tang aku nak scan.

Anak perempuan : "Eh siapa beli ni?"

Aku terhenti untuk mengSCAN .

Mak : "Mak beli"

Aku paling menyampah bila scene drama anak kurang ajar dengan mak atau ayah depan mata aku dan depan masyarakat lain .

Aku kesal dan aku geram tang dia merungut dan marah bila mak dia beli ayat Al-Quran tu . Aku agak dia ni mungkin tak tahu yang mak dia nak beli sangat frame tu  . Tapi aku dapat scan hati mak dia masa tu . KECEWA !

' Kakak ni kalau kene dengan aku sia sia je pulak ' .

Aku boleh hilang hormat dengan orang macam ni !

Aku ni anak degil dan gangster jugak . Senakal nakal aku sebagai anak tak akan sanggup aku cakap macam tu walaupun aku ni sering bertegang urat dengan ibu . Sebab ibu dengan aku memang pendebat terbaik di rumah :)

NOTA : Habis scan barang . Bayar . Balik .