Friday

Traffic light

Assalamualaikum w.b.t

Aku ni kalau jalan yang ada traffic light aku suka duduk depan sekali .

Sebab apa aku tak nak duduk belakang ataupun aku tak berapa suka ada kereta depan aku ?
Bukan nak berlagak dan mendabik dada seolah olah aku lah raja segala jalan raya.

*****BUKAN*****

Aku ni bukan apa .
Selalunya aku tengok drama dalam televisyen tu .

Bila scene sedih .
Bila scene kecewa .
Bila scene flash back .

Mesti scene ni berlaku bila si pelakon tengah bawa kereta .
Dah sampai traffic light pun boleh termenung dan berfikir .
Bila traffic light dah hijau masih dalam menungan lagi .
Dah kene hon banyak kali barulah tersentak lepas tu kelam kabut .

Aku tak nak lah jadi tukang hon kat belakang kereta kereta yang tengah mengalami scene tersebut .
Sebab emosi orang yang bawa kereta depan aku ni aku bukannya dapat agak .
Nanti pasal dia jugak aku tak lepas untuk ke simpang yang dituju .
Gara gara traffic light dah merah balik !

NOTA : Ni kau faham tak apa aku maksudkan ni?