Wednesday

20 sen

Assalamualaikum w.b.t

Suatu malam pergi 7E tanpa niat . Malam tu badan macam tak sedap sedap , tak enak enak .

Baru balik dari :-

Seremban - Nilai - Salak tinggi - Cempaka 

Macam gaya orang sibuk . 

Sebelum melangkah masuk 7E aku sempat tinjau skill brader tu buat burger . Kira macam dapat perhatianlah burger dia tu . Tapi malang aku tak beli pun . Nafsu aku ke arah 7E sahaja .

Masuk masuk aku macam orang konfius .

Nampak susu HL perisa coklat aku terus cekau dan terus beli ais krim .


Aku bagi duit ambil plastik ucap terima kasih dengan penuh yakin dan terus nak keluar .

" Kak , tak nak ambil duit baki ke kak ? Janganlah cam tu "

Aku lupa ada baki 20 sen lagi untuk aku ambil . Ah kene jugak ambil 20 sen ni memandangkan aku bukanlah orang senang senang . Boleh juga belikan adik adik gula gula . Sekarang kan 20 sen dapat 4 biji ?

Aku pun patah balik dan senyum . Nasib baik customer tak ramai masa tu . Cashier tu pun senyum senyum .
Senang cerita semua orang memang kene senyum bila terjadi hal hal macam ni .

"Sorry yea ? terima kasih " Dengan muka slumber aku bersori sorian . 

Masuk terus dalam kereta . Aku pandang 7E tu macam nak telan . Aku buka ais krim dan aku terus makan .

NOTA : Menahan malu dan radang elok makan ais krim ni .