Wednesday

Syukur .

Assalamualaikum w.b.t

Guess what ? :)

Ok aku kat rumah sekarang . Ibu buatkan kari ayam special untuk anak perempuan beliau ni .

Sebelum tu aku merengek . Mengada . Benci .

"Ibu adik nak makan kari ayam lah ibu , hari tu kan pukul 3 pagi adik boleh mengidam nak makan"

Ibu : "Ayam tak adalah , ada tiga ketul je kat dalam peti ais "

"Ibu , tak apalah walau 3 ketul je . 3 ketul pun 3 ketullah ibu . Please ?"

Esoknya pagi pagi aku dah bau orang menumis kari .

Aku senyum pandang ibu yang  tengah kacau sesuatu dalam periuk .
Hari ni ibu masak awal , hari ni pun aku makan awal .

Dan paling aku seronok dalam tu bukan ada 3 ketul ayam malah berketul ketul ayam dalam tu ditambah pula dengan kentang . Ibu ohsem . Aku lebih prefer ibu yang masak dari aku yang masak sendiri . Sebab yang pastinya kan aku kata

Nak kari ayam ibu :(

Terima kasih ibu .

NOTA : Kari ayam  dah habis . Pergi lah order kat mamak sana .