Saturday

Aku baru beli buku .

Assalamualaikum w.b.t

Ni aku nak show off sikit :P


Ceceh duit elaun masuk je aku terus cekau buku ni . Dulu hari aku dah perati edition yang pertama "Di Sebalik Gunung" tapi tiba tiba terdetik aku nak beli buku ni . Alang alang nak tu biarlah sampai dapat .

Pergi kerja aku bawaklah buku ni ke hulu ke hilir . Tak ada customer aku layan buku ni .

Sekali tu ada sorang brader datang . Badan dia tegap macam ahli bina badan . Aku ni bukannnya apa naik segan aku menengok badan dia tu . Disebabkan customer aku layanlah dengan baik .

Dia tertinjau tinjau buku aku yang ada atas meja.

Brader : "Yakjuj dan Makjuj ni berasal daripada mana?"

Aku mula mula macam terkejut jugak dengan soalan cepu gangsa brader ni . Ah buku ni aku belum khatam ada hati nak menjawab soalan orang yang konfiden menanya aku . Gaya dia menanya memang macam orang dah pro pasal Yakjuj dan Makjuj ni . Aku agaklah brader ni orang kuat ilmu agamanya dan pengetahuan am dan khusus .

" Buku ni pun saya belum habis baca lagi bang . Tapi apa yang saya baca , Yakjuj Makjuj ni keturunan Nabi Nuh "

Brader tu senyum meleret sambil mengangguk anggukkan kepala . Entah entah brader ni pun tak tahu, saja nak tanya aku untuk dapat jawapan secara ringkas. kahkahkah . Boleh tahan juga rupa brader ni . Astaghfirullah !

Lepas tu ada jugak sorang brader ni datang dengan family dia . Dia pandang aku dia pandang buku atas meja aku .

Brader : " Best tak buku ni ? "

"BESSSSSSSST!!"

Aku rasa macam terlebih excited menjawab soalan brader ni . Malu pun ada masa tu .

Brader : " Siapa pembawa bencana tu ? "

"Yakjuj dan Makjuj lah"

Brader tu tersengih sengih . Dah kira besar tajuk yang dia bagi , dia boleh tanya aku lagi . Kene dengan aku sia sia je . Kah kah kah . Padahal aku suspen juga nak menjawab sebenarnya !

NOTA : Buku buku macam ni elok dibeli . Pengaruhnya kuat , pengetahuan pun bertambah !