Wednesday

Abang Hafiz

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah
Hari ni hati sedikit tenang .

Tengok keadaan abang tadi buatkan perasaan aku senang sekali .

Aku rasa macam tak cukup masa . 
Aku nak duduk lama lama dengan dia .
Aku nak bagi dia dengar aku cakap banyak banyak .

Sebab dia tahu adik saudara dia ni mengada ngada dan suka cakap banyak .

"Bila kita sakit ni kan bang , ALLAH nak uji kita sebenarnya . Ni pun ujian DIA sikit je . Mungkin dulu kita selalu lupa DIA , tapi sekarang kita kena ingat DIA . Sebab tu lah ALLAH uji abang sebab DIA nak abang ingat DIA , istighfar banyak banyak tau abang ".

Aku tengok kaki dia macam tak duduk diam . Aku pandang dan aku geleng dekat dia . 

"Abang jangan gerak gerak . Farisha tahu abang sakit . Sabar tau ".

Aku nak menangis . Aku tahan . Aku tengok mata dia tak lepas pun pandang aku . 
Rasa nak menangis aku makin menjadi jadi bila aku tengok air mata dia dah mula meleleh .

Aku dengar bunyi dari mulut dia yang disumbatkan tiub yang agak besar . Aku nampak mulut dia bergerak gerak . Aku tahu abang nak bagi tahu aku sesuatu . Tapi nak buat macam mana abang memang tak boleh cakap .

"Abang jangan cakap tau , nanti sakit . Erm Farisha lama tak jumpa abang , kitaorang semua tunggu abang balik . Kalau abang kuat semangat , semua ni akan kejap je . Yang penting kuat semangat !"

Sah , dia menangis . Aku pun memang nak menangis . Lagi sedih bila tengok keadaan dia batuk batuk . Batuk dia teruk sangat . Aku pandang tempat lain . Aku tarik nafas banyak banyak kali . Aku tak nak nangis . Aku tak nak nangis .

Di ICU ni tempat paling menguji perasaan . Di sinilah antara perlawanan hidup dan mati . Hebatnya kuasa Tuhan .

"Farisha balik dulu , ingat tau abang istighfar banyak banyak . Assalamualaikum ".

NOTA : Haa kau tengoklah aku memang banyak cakapnya . Boleh buat orang sakit bertambah sakit jadinya . Tak suka melayan hati kapas aku ni haa .