Thursday

Pesta

Assalamualaikum w.b.t.


Hari tu UiTM ada karnival kebetulan Zati (roommate) dia buka booth buku2 dari telaga biru dan PTS aku apa lagi serbu dan habiskan voucher yang ada . Ni ambik kau sekali ni aku beli . Puas hati . Dapat lah aku tambah kan ilmu ALLAH ni . Sibuk kejar ilmu dunia ilmu ALLAH dipinggir2kan . Tak ambik pusing . Jangan macam tu bro . Selagi ada kelapangan , study dan teliti ilmu ALLAH ni baik baik . Ni semuanya dari Al-Quran tu sendiri . Bahagia sebenarnya bila kita dapat kaji huraian Al-Quran ni .

Aku akhirnya dapat mencekau buku Yakjuj Makjuj Bencana di Sebalik Gunung . Ni edisi pertama . 

Yang aku beli hari tu edisi kedua . Nampak tak , aku sendiri tak ikut turutan . So , mari kenali siapa Yakjuj Makjuj ni . Aku cuma rasa kelakar bila mana aku bagi adik sepupu aku buku ni untuk dia baca 


"Kakak , adik takut lah nak baca buku ni ".

-,-



Kitaorang satu bilik beli buku banyak banyak dan saling tukar menukar . So aku pinjamlah buku Zati . Buku pasal keromantisan Rasulullah aku cakap dengan hangpa semua . Terbaik !. Buat aku senyum sorang sorang . Lelaki lelaki hangpa patut baca ni . Tolong . Tolong lah .



Buku ni aku bagi Bujut baca . Dia kata dia sentap dan dia menangis . Aku rasa berdosa buat dia macam tu tapi bukan apa aku nak kongsi dengan dia apa yang aku dapat . Aku nak kawan kawan pun dapat manfaat . Buku ni isi dia memang terbaik . Aku pun ada juga rasa sentapnya . Tapi ini semua didikan . Ilmu ALLAH ni cantik dan ternyata Islam ni universal mengikut fitrah . Sesuatu yang kita rasakan susah dan leceh sebenarnya bawa kebaikan yang sangat besar . Sesuatu yang kita rasakan seronok dan sedap akhirnya memakan hati sendiri . Padan muka kau Farish .

So , marilah beristirehat . Serius mengantuk . Selamat malam . Bismikallahumma ahya wa amut

NOTA : Senyum senyum kenapa ?