Friday

Bukan cerita ni aku nak post sebenarnya .

Assalamualaikum w.b.t

Aku macam biasalah mana ada tidur waktu waktu macam ni .
Sebenarnya aku baru balik dari kem part 2 .
Saja buat buat sibuk dan jadi penyibuk dekat sana . Buat kerja part time dengan kawan kawan lain .
Macam biasalah duk pedajai orang ja . Kehkehkeh

Kebetulan nak hantar orang je kat sana tapi lama lama dah melekat pulak . Perjalanan yang sangat menguji perasaan . Seram dan kelam . Telan telan air liur . Tapi mata tetap gatal pandang sana pandang sini . Masa tu lah baru nak terhegeh hegeh nak berzikir dan baca apa apa yang patut . Itulah , kita masa takut barulah nak ingat Tuhan . Bila dalam keadaan yang susah dan sesak baru nak ingat Tuhan . Bila senang ke mana hati dan ingatan kita masa tu ? Mana ? Mana ? *nangis nangis*

Sampai di sana je , terus terdengar bunyi deruan air terjun yang ada . Suasana yang sangat mendamaikan setelah menempuh jalan yang agak errr. Alhamdulillah . Mendongak pula ke langit . Bintang bintang sedang menampakkan diri mereka . Berkelip kelip menemani malam kami . Subhanallah . Subhanallah . Cantik sangat sangat sampai aku leka sekejap . Ah dah macam gaya novel cerita aku ni . Tapi serius tempat dia memang bestlah . Kenapa sekarang baru nak buat kat sini ? Kenapa masa aku tak ada pun? *bengis*

Astaghfirullah Farish , tak baik macam tu . Jangan ! Jangan ! macam tu . Dulu sekarang mana sama . Yee dulu sekarang tak sama . Masa dululah aku teringat semua kenangan kenangan yang menyeramkan . ALLAH bagi paaapp ! sekali . Hah , 'benda' tu dah menjelma sebab nak bagitahu yang 'diaorang' ada kat situ . Makhluk ALLAH yang tersembunyi .  Itulah datang tempat orang nak berlagak , bongkak , ego sangat . Menumpang bumi ALLAH bukan je manusia macam aku ni , semua jenis makhluk ALLAH ada . Memang aku tak boleh lupa . Tak sangka Bujut masih ingat peristiwa kami berdua dalam surau dan juga peristiwa di tandas tu . Memang tak boleh lupa ! *tutup2 muka*

So , sampai sini . Aku ingatkan adik adik . Ingat bukan kita je duduk kat sini . Jadi , jangan lepas mulut tu berzikir . Jangan suka hati buat macam tempat sendiri . Yee lah kan ada masa kita tak sedar kelakuan kita ni kadang kadang keterlaluan . Jadi pandai pandailah beringat yang kaki dan jasad kita ni ada kat mana .

Buat strategi dengan jurulatih yang ada . Sambil lepak macam gaya brader brader jenis pergi minum kedai tiap tiap malam . Macam biasalah . Aku paling teruja kalau bab bab macam ni . Main tutup tutup mata adik adik ni . Sampai dua lapis aku ikatkan . Ha biar dia . Biar dia . Biar dia rasa . Tapi mereka tetap enjoy . Yang takut dan merungut tu adalah jugak , bukan semua orang suka pergi kem . Ha ambik malam ni nightwalk yang menyeramkan . Ada sorang adik tu tanya aku ..

"Komander , nanti kene lepaskan sorang sorang ke ?"

Haha ikutkan hati jahat aku ni aku cakap je yang diaorang akan dilepaskan sorang sorang . Hihi . Kesian tengok muka dia yang takut takut ;]

"Awak jangan risau , awak akan jalan dengan group awak nanti .."

Dia tersenyum dan menarik nafas lega bila dengar jawapan tu . Satu satu group dilepaskan . Malam ni Alhamdulillah berjalan dengan lancar dan tak ada apa apa masalah yang berlaku . Jadi aku pulang dengan tenang malam ni . Esok aku akan datang semula . 

Aku sebenarya nak cerita benda lain apehal yang ni pula yang aku taip ? Ah post aje . 

NOTA : Ubat tahan sakit lagi doktor ni bagi .