Saturday

Well hello

Assalamualaikum w.b.t

Ehem , like im introducing myself here , hehehe?

Apa kau rasa bila orang panggil kau

"Ustazah rock"

Aku gelakkan aja . Layan kan aja budak budak ni .
Rock tu menyebabkan aku ketawa la jugak .

Tolonglah jangan merusakkan nama Ustazah tu sampai kauorang letak ROCK kat belakang .
its so wrong .

Aku ni manusia biasa . Yea kauorang menengok style aku pun macam mana . Jarang benar aku berbaju kurung gayanya apatah lagi lagak aku bukanlah seperti seorang Ustazah sekalipun . Ia jauh sekali . 

Paling dekat pun kau bacalah gaya penulisan aku ni . Amboi kemain lagi kan ?
Tidak . Aku ni perempuan biasa biasa je . Mungkin kawan kawan yang tak kenal aku lagi macam mana ingat aku ni macam perempuan perempuan Islamik yang post post ayat ayat Islamik kat Fesbuk atau Twitter .

No lah . Aku sebarkan apa yang aku tahu dan aku dapat . Aku bagitahu tentang apa kadang kadang manusia tak tahu termasuklah aku . Kauorang dapat ilmu aku juga dapat ilmu dan kebaikannya . ALLAH sendiri galakkan kita buat macam tu bukan ? 

Aku ni perempuan pergi ke mana mana suka pakai seluar jeans , sweater tak pun t-shirt dan tudung malas tu dan kasut everlast aku tu ha . Itulah aku .

"Ah kau ni tak panas ke pakai sweater , siang pakai , malam pakai . Jadilah perempuan sikit  ? bla bla bla"
-Member member yang cemburu-

Dah nak buat lagu mana aku ni kan pengumpul sweater tegar ? Apatah lagi kasut kasut yang style .

Kalau kauorang terserempak tu tegur tegur lah , aku ni kalau berjalan tak pandang kiri kanan kadang kadang bukan apa aku bukannya perasan kauorang cantik dan hensem masa tu . Setakat angkat angkat tangan dongak dongak dagu tu aku layan kan aja . Walau aku tak kenal kauorang sapa . kah kah kah 

Aku tak pernah kisah orang cakap aku ni apa apa pun . Aku mungkin perwatakan agak kasar . But itu lah aku . InsyaALLAH satu hari nanti mana tahu aku menjadi seorang perempuan ayu seperti Senah di kampung depan mak ayahnya duduk bersimpuh , pagi petang berbaju kurung jangan sampai menganga pula kauorang nanti. Kah kah kah . Ok abaikan .

ALLAH . DIA tahu maha tahu luar dalam aku . DIA tak judge aku melalui pakaian aku ni . Tapi DIA sememangnya sentiasa judge iman dan hati aku ni . Mungkin aku bukanlah Muslimah sejati yang bertudung labuh , tapi insyaALLAH aku masih di jalanNYA DIA , aku masih setia dengan DIA . Aku tetap dengan fitrah aku sebagai seorang perempuan di mana aku perlu taat padaNYA DIA . Aku manusia biasa macam aku cakap tadi macam kauorang juga . Hey , please ALLAH judge hati kita yea dan jangan lupa juga amal dan hubungan sesama manusia kene pelihara . Itu lah sebaik baiknya . ALLAH kenal kita jangan risau sebab DIA yang jadikan kita . Yang penting sila lah patuh pada syariatNYA DIA . Tak susah sebenarnya . InsyaALLAH.

Back to our niat . Our nawaitu . 

So Ustazah Rock tu aku hanya haha . Walau rock rock macam mana pun aku tetap sentiasa letakkan ALLAH sebagai yang utama . Lahiriah aku begini tapi batiniah/rohaniah DIA tahu . Jadinya aku ni tetap gila gila dan aku bukanlah budak skema yang kauorang sangka sangka . Yang tak menahan jangan lah cakap aku sombong . Kalau aku duk sengih setiap saat silap hari bulan aku kene lempang dengan sesiapa je yang sakit hati tengok senyuman aku tu .

Well , thanks people sebab percayakan manusia ni . Keep asking about macam macam perkara mengenai agama . Im not saying that yea yea aku power doh tentang agama ni .  No no no . Amboi Amboi Amboi . Apa yang saya tahu insyaALLAH saya cuba jawab pertanyaan pertanyaan tersebut . Dan aku minta derang supaya refer kepada yang lebih arif

Sampaikanlah ilmu ku walau dengan satu ayat :)


Belum kenal belum tahu . So sesiapa yang dah kenal tu yeah this is me . Yang baru kenal , well hello selamat berkenalan dan tak pernah kenal ok lah akan berkenalan insyaALLAH .

Beb ! Aku cakap dengan kauorang sebenarnya

 Ukhuwwah Fillah itu sangat manis okay ? 

Keep smiling people :)

NOTA : Dahsat betul peristiwa itew