Sunday

Cak Kun Cak

Assalamualaikum w.b.t

" Let ALLAH decide everything . Kadang kadang kita rasa apa yang kita miliki itu adalah yang terbaik tapi sebenarnya kita tak tahu sama ada ALLAH suka ataupun tidak , ALLAH redha ataupun tidak . Kadang kadang benda yang kita tak suka tu sebenarnya adalah yang paling terbaik ALLAH bagi untuk kita " .

Yes . Aku belajar dari kesilapan dan aku belajar dari kekecewaan dan kegagalan .

Kehidupan ni tetap akan berjalan . Dan apa yang bersama kita tak tentunya akan kekal . Aku belajar untuk redha dalam melepaskan sesuatu yang sememangnya aku kene buat . Yea . Aku kene buat jugak .

Berkata melalui mulut "redha" tapi hati tak rela itu namanya buang masa . Tak apa perlahan lahan . Aku percaya setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi mungkin belum tiba masanya untuk ALLAH bagitahu aku . Ujian ni tandanya ALLAH sayang .

Marilah berjalan sambil menyanyi lagu Hafiz Hamidun .

"Pada awan biru ku melakar kata kata , pada langit cerah ku panah semua cerita . Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi .."

Amboi ! :P

Apa apa pun . Hidup ni adalah pilihan yang penting usaha !

NOTA : Aku gelak je bila si Zakiah ni jadi panel tadi .