Friday

Masak masak

Assalamualaikum w.b.t

Aku balik rumah lagi  .
Kawan kawan semua cemburu .

Macam biasa .
Main masak masak dekat rumah .

Hari ni Ikan Talapia tiga ekor sekali aku bedal .
Masak SWEET SOUR .
Oh yeah .

Masa aku potong carrot ibu datang tengok .

" Eee memasak tak ada skill lah . Cam ne nak masuk pertandingan ni ?"

kehkehkeh

Padahal aku tak pernah nak berniat masuk mana mana pertandingan pun . Maknanya ibu meletakkan harapan begitu besar sekali gayanya .

Last last aku menunjukkan muka eksyen kat ibu yang aku ada skill memotong carrot bunga bunga .

"Alah tak payah nak buat bunga bunga , nanti masuk perut dah tak nampak bunga"

Aku memang tahu ibu suka uji aku macam tu . Yang penting ibu lah masterchef aku sebenarnya . Ibu ada buku resepi sendiri tau . Haa jangan main main dengan ini puan yang penting buku tu telah pun diturunkan dekat aku . Baik ke lauk pauk teruslah ke kuih muih dan kek kek semua .

Kalau aku post kat karangkraf ni mesti Ibu femes . kehkehkeh

Nak belajar masak senang . Yang penting kene selalu teman mak mak kauorang ke dapur . Tak faham tanya . Chewaaah .

NOTA : Makanan feveret ayah