Friday

Satu hari


Assalamualaikum w.b.t

Aku pernah bertanyakan kat sepupu aku sorang ni .

Seketika tu lepas mata aku memandang pada sekumpulan wanita wanita yang berpurdah dan bertudung labuh .

Entah kenapa hati aku rasa sejuk dan aku kadang kadang boleh senyum sendiri .
Aku jatuh hati sebenarnya dengan perwatakan derang tu .

Cis , sedangkan aku sorang perempuan boleh jatuh hati inikan pulak manusia yang bernama lelaki .

"Macam mana rasanya berpurdah , bertudung labuh ...?"

Aku tanya soalan tapi aku tak pandang sepupu aku tu sebab aku asyik sangat menengok manusia sekeliling aku ni .

Sepupu : " Aku ada sorang kawan , macam tu jugak dia dulu .Dia pernah cakap yang , nak berpurdah bertudung labuh ni bukan senang . Hati kita ni kita kene cuci dan paling penting ISTIQAMAH " .

Aku diam .

Ligat berfikir dan berfikir

" Hati kita kene cuci dan paling penting ISTIQAMAH "

Serta merta aku teringat sahabat yang satu tempat kerja dulu . Dia memang tahu betul pe'el aku suka menengok perempuan berpurdah . 

Terus dia tegur 

" Cantik kan ? "

Aku hanya senyum . 

NOTA : Yea ! Derang memang cantik .