Tuesday

:]

Assalamualaikum w.b.t

Dah nak habis sem . Dah nak habis diploma aku ni rupanya . Mudah mudahan ALLAH permudahkan segala galanya . Ameen Ya ALLAH .

Cuma aku sedikit kelakar sebenarnya .
Rupanya ramai tak tahu aku extend semester . Sekarang aku semester 6 .  Diaorang ingat aku datang Melaka ni saja saja . Duduk duduk sini jumpa kawan kawan lain . *Banyaklah kerja aku kan hewhewhew*

Ada yang terkejut , ada yang terpinga pinga dan ada yang sedih . Apa apa pun terima kasih kawan kawan . Aku bukan niat tak nak bagitahu . Bagi aku buat apa lah aku nak bagitahu pun , apa barang extend extend ni yea dak ? Ada yang malu nak mengaku . Mula mula memanglah malu nak mengaku tapi kene hadapi jugak . Ramai je kawan kawan aku yang lain extend sama . Jangan salah anggap . Kami bukan buat pakatan rakyat dekat sini . Haha (?) *gelak paksa*

Dulu kawan kawan lain pujuk aku jangan extend jangan extend pergi degree sama sama . Tapi aku tolak dengan baik sebab aku tak nak paksa diri dan semata mata ikut kawan sebenarnya . Aku percaya ada hikmah sebalik semua ni . Korang jauh macam mana pun , korang tetap dalam doa dan hati aku ni
*lap lap air mata dengan lengan baju*.

Hari tu lawat kawan kawan kat Shah Alam dan Kampus Bandar Melaka . Ternyata masing masing luahkan perasaan suasana kelas tak sama macam diploma dulu . Masing masing rindu . Ada yang hampir give up mengenangkan environment yang sangat menekan , subjek yang terkejut bukan kepalang dan sangat burden . Biasalah kan adat kehidupan degree . Macam tu lah aku tengok kakak kakak senior yang guling guling buat assignment , tarik tarik rambut study sampai demam demam . Dahsyat dahsyat style diaorang belajar kan?

Semester ni aku ambil 3 subjek . InsyaALLAH , lepas ni untuk degree azam baru pulak . Moga ALLAH permudahkan . Degree ni lagi mencabar . Tak boleh main main lagi . Tapi yang tak bestnya

"Farish , meh lah duduk Shah Alam . Jom ah jom ah.."

"Farish , Melaka lagi best dari Shah Alam ok . Kau sambung sini je lah .."

"Kakak please lah dapat Shah Alam , duduk sama sama dengan adik . Kakak masak , adik makan . Please lah kakak , duduk dengan adik dekat sini ..." - adik sepupu fastrack engineering

Ok aku tension sebenarnya . Hihi . Tapi hati aku dah dekat Melaka . Lagipun Kampus Bandaraya aku dah biasa dah sebab buat PJJ (Pengajian Jarak Jauh) kat kampus bandar ni . Aku sambung PJJ ni pun sebab yealah kan , biarlah aku je tahu kenapa . Kalau dapat Shah Alam pun Alhamdulillah syukur at least dapat jugak berjihad balik . Tapi mintak mintak lah jugak dapat Melaka :]

Tadi jumpa jugak member satu batch yang extend cuma tak sempat tegur sebab nak cepat sangat masa tu . Cuma sempat main mata je lah kan . Chewah ! . Apa apa pun moga perjalanan kita ni tak akan berakhir and jangan sesekali give up okay ? Jangan pernah ingat orang extend ni sebab dia tak pandai . Rilekslah ada je yang extend sampai 3 kali tapi dia tak pernah give up. Yang dia tahu dia nak habis dengan selamat dan dia tahu perjuangan dia akan berbalas dengan usaha yang dia dah buat . Peduli lah apa orang nak kata , janji kita tak berhenti kat pertengahan jalan . Ini semua ujian dari ALLAH . Husnuzon :]

Aku teringat kata kata Ustaz dari PEMBINA masa pergi satu forum dekat KUIM :

"Ada orang pandai tiap tiap semester dia Dekan tapi dia tak solat , itu semua ujian ALLAH nak bagi . Sama jugak macam sapa yang tak Dekan dan tak pandai mana pun tapi dia solat , itu semua ujian ALLAH bagi . Itulah bentuk ujian ALLAH beri kat kita , sama ada dalam bentuk nikmat dan kesusahan . ALLAH nak uji sama ada kita ni ingat tak dekat DIA walau macam mana pun keadaan kita.."


Aku nak tekankan balik ayat warna merah merah itew . DALAM APA JUA KEADAAN . Aku tak fokuskan kepada dua golongan di atas . DALAM APA JUA KEADAAN means umum yee :] . So , marilah kita sesama lihat ke dalam diri .

So , hewhew . Doakan aku ye kawan kawan . Dua lagi . Satu Alhamdulillah dah lepas . Moga dapat yang terbaik lepas ni .


"Ya ALLAH , lindungilah kami semua dari sifat berputus asa , Ya ALLAH .."

Paling gembira , aku dapat grad dengan adik beradik komander Batch 7 . Dari mula sampai ke akhir kita tetap bersama . Terima kasih ALLAH .
:] smile no matter what .

NOTA : PAD 380 .