Friday

Ehem

Assalamualaikum w.b.t

Soalan : "Apa perasaan engkau , kita suka diam diam kat seseorang sekali tu kita ternampak gambar gambar dia dengan perempuan perempuan yang jaraknya amatlah rapat ?"

Aku menjawab : "Sedih lah , sebab tak dapat bergambaq dengan dia.."

Krik Krik Krik

Soalan : "Apa perasaan engkau kalau orang yang kita suka diam diam tu sombong dengan kita?"

Aku menjawab : " Dah kau suka diam diam memang layak lah dia nak sombong dengan hang , cer kasi tahu dia yang hang suka kat dia?"

Member aku : *lari lari tutup muka dan menggeletis atas katil* "Ala kitew maluw"

Aku menjawab : "hehehe kalau aku pun , aku tak berani nak kasitahu.." *menggeletis sekali*

Krik Krik Krik

Soalan : "Apa perasaan engkau kalau orang yang kita suka diam diam tu rupanya dia duk suka orang lain?"

Aku menjawab : "Orang lain tu sapa aku ke?" *sambil makan keropok*

Member : "putus kawan!"

Krik Krik Krik

Soalan : "Apa perasaan engkau kalau orang yang kita suka diam diam tu akan kahwin dengan orang lain tak pun dia dia dia dia ...... ada makwe?"

Aku menjawab : "Aku harap kau bersabar lah , jangan kau bertukar jadi hijau pulak" *makan keropok*

Member : "Please Farish , please berperasaan .."

Aku memandang beliau dan memeluk bahunya dan tersenyum

"Kita ada ALLAH , bila kita rasa suka kat seseorang tu  itu pun datang dari ALLAH . Fitrah tu fitrah lah bila suka kat orang tapi kita kene pandai pandai handle . Bila dah suka kat seseorang segala maharaja nafsu mesti akan ada dalam diri kita . Yang penting kenelah sentiasa berdoa dan mengharapkan semua yang terbaik . Contoh doanya macam ni ..

'Ya ALLAH Yang Maha Mengetahui luar dan dalam ku , Yang Maha Pengatur segala galanya dan Yang Maha mendengar .  Peliharalah   ______________________ dari segala perkara yang boleh membawa kepada kemurkaanMU . Kau peliharalah hatinya dan imannya serta dirinya Ya ALLAH . Jadikanlah dia seorang lelaki yang baik Ya ALLAH . Sesungguhnya Engkau tahu apa yang terbaik buatku , berilah petunjuk kepadaku Ya ALLAH . Jika benar dia adalah jodohku Engkau dekatkanlah hatinya dengan hatiku , jika bukan jodohku maka jauhkanlah pesonanya dari diriku Ya ALLAH . Ya ALLAH Ya Tuhanku , peliharalah hati dan perasaanku ini supaya tidak berlebih lebihan . Aku hanya seorang perempuan yang mudah lemah dengan perasaan . Dan jika kami bertemu Ya ALLAH , pertemukanlah kami di bawah redha dan izinMU '

"Kita hidup kat dunia ni tak lain tak bukan nak redha ALLAH , kalau tak ada redha ALLAH macam tin kosong hidup kita ni . Kau dah besar panjang boleh fikir mana baik dan buruk . Serah je semua dekat ALLAH . ALLAH dah terlebih tahu pun kau dah memang suka orang tu . Bersabarlah mungkin apa yang kau lihat tu sekadar ujian dari ALLAH . Sabar dalam jihad , kita suka orang dalam diam ni sebenarnya satu jihad untuk pelihara hati kita ni . Memang sedih tapi siapa kita pada dia . Dia tak kenal kau kan? Kau pun kenal dia dalam diam diam . ALLAH tahu apa yang terbaik , ALLAH kan ada?"

Member : "Tapi aku just tegur tegur dia dalam Facebook or Twitter je tapi dia macam err nak tak nak je layan. Hmmm"

Aku menjawab : " Sebab dia tak kenal kau lagi kot , takpee husnuzon . Mana tahu ke kau terserempak dengan dia nanti ke dan suatu hari nanti siapa tahu ke dia jadi kawan baik kau ke apa ke ? Kita tak tahu , tapi jangan berharap sangat sangat . Sabar dalam doa ".

Member : *mengangguk sedih* "Farish , expert betul kau dalam hal hal ni?"

Aku menjawab : "Aku pun ada suka kat seseorang" *senyum sememeh sambil berlalu*

Member : "Siapa ? Siapa?"

Aku terus tarik selimut dan tidur .

"Farishhhhhhhhhhhhhhh!!!!!"

zzzZZZZ