Saturday

Husnuzon

Assalamualaikum w.b.t

Ok semalam jugak kisahnya . Ada kuiz arab . Yezza online quiz that need you to answer 10 questions in 5 minutes ONLY. Mana cukup oi . Aku bukan minah arab or bangsa bangsa syeikh dan syarifah ni . Dan masa tu jugak kawan mintak tolong jawabkan kuiz untuk bahagian dia sebab dia kene attend seminar yang apa benda entah yang melibatkan fasi fasi ni . And she got RM100 per day . Yes per day . Deyy machaaa kenapa tak cakap awal awal boleh lah buat side-income sikit . *sigh*

Ok tak apalah macam tu . Dia kata penat . Biasalah tu penat macam macam kot nak kene handle . Janji masyuk and berbaloi kot . Ok dah bukak i learn ni lepas tu dia nak password pulak . Aku dah mula urut kepala . Kenapa ustazah tak bagitahu yang quiz ni kene masukkan password ? Cek cek phone credit ya ALLAH tinggal berapa seng je . Hati jadi susah lama lama roommate baik hati kasi pinjam phone :( lepas tu duk call Farid . Alhamdulillah nasib baik akhi Farid ada :P dah tu masa dah bersungguh sungguh nak buat quiz tiba tiba phone berbunyi . Classmate tanya macam macam . Aku pula kene bagitahu step by step dan masa aku dah terbuang kat situ . Bila mana aku nak buat soalan yang ke tiga tiba tiba dia kasi tahu masa aku dah TAMAT . Aku macam tak percaya dan terus keluar final result . So the result is 2 out of 5 . Am sooooooo sad :'( memang macam nak nangis . Pujuk hati dan istighfar bebanyak . Husnuzon husnuzon husnuzon .

Lepas tu aku pun proceed la member aku punya part dan paling sadis she got 4 out of 5 . Dan aku punya sendiri pun tak setanding macam dia punya . Terus termenung depan laptop dan buat conclusion sendiri .

"Dalam hidup ni kita terpaksa berkorban" 

Ok terus tiba tiba .

Pahtu dapat call . Yeah akhi Farid-lah-sangat call . 

"Macam mana boleh buat tak ? Dapat berapa ?"

Me : *ceritakan segala galanya*

Dan dia gelakkan aku , so kene lah menadah telinga dengan penuh ikhlas dan sabar . Dan terus letak telefon.

Roommates datang pujuk 

Hani : "Its ok lah gaga , kau dah tolong orang nanti ALLAH akan tolong kau jugak. Farid gelakkan kau ?? Nantilah dia kalau dia kene macam kau , kau pula gelakkan dia "

Liz : " Takpe , kau dah tolong orang kot walaupun masa tu tengah nak jawab kuiz . Husnuzon"

Im so touched . Dan hikmahnya terus teringat , ustazah kata ada lagi satu kuiz minggu depan so lepas ni jangan angkat call sesapa . Hahahahaha . 

K bye .