Monday

:(

Assalamualaikum w.b.t

Biasalah kita ni mana pernah lari dari masalah . Masalah besar ke kecik ke ia tetap nama masalah atau musibah . Itu semua ALLAH nak kasitahu yang ALLAH sayang kita sesangat :') cuma kita je ambik benda tu besar dan lama lama jadi berat . Setiap masalah mesti ada jalan keluar sedangkan sakit pun ada penawar inikan pulak masalah yang kita punya sekarang ni . Sebagai manusia bila kita mengaku kita beriman dengan ALLAH maka kita kene mengaku kita beriman dengan setiap musibah yang kita hadapi . Ini kan kesetiaan n cinta pakwe makwe pun diuji dan ada sesetengah orang sanggup buat apa je untuk uji makwe pakwe dia tu sampai menyamar2 bagailah , apalah semata mata nak tahu sama ada dia betul sayang atau tak apatah lagi iman kita ni . ALLAH Maha Tahu sejak azali lagi dah tahu iman kita ni camne . Bukan macam malaikat tiap masa meningkat meningkat tak pernah turun . Tiap masa sujud tiap masa memuji ALLAH tak macam kita ni masa susah je pandai cari ALLAH . Bila time senang dan berguling sana sini mana nak ingat kan ? Tahu nak seronok je . Yeah aku lah tu . Hmm . Sebab tu lah dunia ni palsu dan dikatakan dunia ini sampah dan pemburunya adalah anjing .

Hari ni aku rasa sedih sangat . Sedih yang begitu bersebab . Barulah masa sedih tu fikir balik apa yang pernah ALLAH kasi sebelum ni . ALLAH kasi terserempak dengan orang yang kita suka dalam diam , ALLAH kasi nikmat bahagia sebab kelas cancel je memanjang , ALLAH kasi rezeki makan sedap sedap, esok pulak roommates ajak pergi secret recipe semata mata nak tunaikan hajat kat hati ni sebab lama dah tak pi , tapi ada je kekurangan dalam diri ni .

Bila dah tengah tengah rasa sedih terus cakap pada diri sendiri

"Kalau ALLAH boleh sabar dengan dosa dosa aku , kenapa aku tak boleh sabar dengan apa yang ALLAH uji aku sekarang ? Haih masalah , aku anggap kau cuma sebesar tapak tangan aku je sedangkan aku punya ALLAH Yang Maha Besar lagi Maha Agung Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.."

Kalau nak tahu kita ni kerdil ke tidak untuk syukur akan nikmat yang ALLAH kasi kat kita ? Kita celup jari kita kat air laut yang besar dan sangat luas tu dan air yang tersisa kat jari kita tu lah sebenarnya kita dan nikmat ALLAH tu adalah lebih luas dari laut laut yang ada kat dunia ni . Seluas 7 lautan jika dijadikan dakwat belum tentu dapat habis tulis nikmat nikmat ALLAH sebenarnya . Siapa kita nak sombong ? :'( hmm



K bye