Saturday

:">

Assalamualaikum w.b.t

*tolak buku ke tepi tari laptop ke mari*

Sambil melatih jari jemari sebentar sebelum mula menekan huruf satu persatu untuk dijadikan satu demi satu perkataan dan terlahirnya perenggan demi perenggan dan di situ juga terbentuknya sebuah cerita yang entah menda menda .

K

Sebenarnya aku jadi lupa pulak aku nak post pasal menda ni ? Ok lepas bersin terus ingat balik . Nampak tak powernya bersin tersebut . Ehem .

Sebelum tu kejak kejak aku nak tunjuk satu gambaq ni


Lecturer diploma aku punya komen :

"And I love your new profile pic..looks exclusive and sweet. Bertutup lebih exclusive dari berbuka..macam barang mahal dalam cermin dalam kotak cantik di exlusive mall dengan barang murah yang tidak ada kotak tidak ada cermin tapi dilonggok saja di pasar malam.. So keep it up!.."

*awkward silence*

Do you feel me ? Do you ?

Dan beliau amatlah terkejut dengan secara mengejut bila aku bagitahu yang tu bukan aku *terus nyanyi lagu kerispatih -TAPIBUKANAKU*

Ok aku bukanlah tergolong dalam light-skinned person macam adik arab dalam gambaq ni . Aku pun tak tahu nak describe aku punya skin colour macam mana . Ciklat ? Sawo matang ? Kulit langsat yang kusam ? Kuning langsat , duku or else , manggis , oren mangga ? TAK TAHU .
Ni pun aku cilok dekat entah sapa sapa punya entah . Its all about GAZA actually . So nampak tak aku minum air sarsi sambil menyelam di lautan pasifik ? *hiperbola plus metafora lalu menjadi flora dan fauna*

And she replied  :

"X apa apapun gambar yg cantik. U can also take something like that and put as profile.. :)"

Siap smiley tu yang aku tak tahan sebenarnya . Adakah ini dipanggil HAJAT ? HAJAT seorang pensyarah terhadap bekas pelajarnya? *nangis nangis*

Lepas ni kene bergambar sambil lilit shawl menutupi separuh muka . Lepas tu pakai shades . Pehh . Power power . Berangan lebih berani buat ke ? LOL . Dan siap letak caption untuk mengelakkan apa apahal yang melibatkan berlakunya salah faham dan silap mata di sini "eh"

"Ini bukan saya"

Habis cerita .

Ok aku nak ceghita ni . Ehem . Apa perasaan kauorang bila sesuatu yang korang hajat dan berdoa sangat sangat pada ALLAH tiba tiba ALLAH kasi hint kat kita . Macam orang kata tempias termakbulnya doa tu . Mestilah happy walaupun itu baru sikit . Baru sikit dah menggelabah macam tu belum tup tup kat depan betul betul . Entah entah pengsan agaknya .

Macam ni . Aku sebenarnya ada suka kat seseorang ni . Siapa ? *baling botol* mana boleh kasitahu siapa . Malulah . Biar je lah ALLAH yang tahu :"> *senyum sememeh*

Berdoa yang baik baik dan bukan sesuatu yang boleh melanggar hak hak ALLAH pada kita . Nak minta kat ALLAH ni kene sabar , khusyuk , tawaddhuk dan permintaan tu janganlah berlebih lebihan sebab kita sendiri tahu kita ni merancang ALLAH je yang tentukan . Serah pada ALLAH , ALLAH tahu dah nak buat apa sebab ALLAH sendiri dah tahu dari awal hati kita ni macam mana . ALLAH Maha Tahu segala galanya :">

Aku berdoa harap dapat jumpa seseorang itu dengan izin ALLAH . Dan sentiasa bersederhana dengan hati dan perasaan . Sebab hati dan perasaan ni pun hak ALLAH . Suka tu fitrah kan ? Tapi kene pandai pandai handle sendiri . Err seseorang tu tak kenal pun aku tapi aku yang kenal dia heheheh . Macam mana ? *baling pinggan* mana boleh kasitahu :P

Kebetulan semalam my roommate ajak teman pergi betulkan printer dia yang begitu sewel . Aku ni bukan apa mudah sangat termakan dengan pujukan dan godaan . Lalu aku pun ikut ajelah dia . Pergi dengan sorang lagi kawan kami , untunglah ada kereta :P . Kebetulan masa tu hujan sangatlah lebat . Ya lah sekarang kan musim angin monsun . Dan secara tiba tiba semasa aku nak menghala ke tempat yang aku minta kawan aku untuk pergi sana entah kenapa hati aku tergerak untuk pandang luar tingkap . Alangkah terkejutnya hanya ALLAH je yang tahu . Aku nampak kereta dia kot ! dan siap tengok nombor plat lagi . Nafas terus terhenti kejap . Masa tu dia dalam kereta nak melintas jalan . Aku ingat dia akan ikut jalan yang kami guna ni tapi dia jalan kat tempat lain :( . Tak nampak sangat dia tapi kereta dia memang terang lagikan bersuluh nampak lah kan  dengan nombor plat yang terang lagi jelas dan nyata . Tiba tiba darah berderau

Me : "Ya ALLAH tu bukan..tu bukann.." *tergagap gagap*

Dah lah duduk depan tiba tiba tak senang duduk . Kawan kawan dah pelik

Me : "Ya ALLAH . Ya ALLAH . Ya ALLAH.." *sambil tutup muka dan lepas tu tutup telinga* apehal entah aku pun tak tahu kenapa aku buat macam tu . Happy ada , sedih ada , kecewa ada , bahagia ada , yang penting SYUKUR !

Nasib baik kawan yang bawak kereta kalau aku bawak kereta dengan keadaan yang terkejut bukan kepalang tu macam mana agaknya lah kereta tu dan ke mana pula lah kereta tu .

Kawan : "Kenapa ? Kenapa ? Ada apa?"

Me : "Errr eh tak ada apa.." *terus tersedar dan buat buat tenang sebelum tu sempat juga toleh belakang , dan seseorang tu dah jauh tinggalkan aku*

Sedih tu sedih tapi bila dah macam tu pun aku menggelabah apatah lagi kalau kereta dia betul betul sebelah kitaorang dan terpandang antara satu sama lain . *PENGSAN* *PENGSAN*

Dan aku terus cakap kat diri sendiri . Jangan terlalu excited sangat Farish , itu salah satu nikmat ALLAH kasi kau sikit je . Syukur syukur syukur . Serah semua kat ALLAH . Okaylah tu jumpa dalam keadaan macam tu . Dalam hujan yang penuh rahmat pulak tu . So sweeettttttttt . LOL *tampar diri sendiri yang masa tu dah sampai tempat yang kami nak tuju sebenarnya* Tempat yang aku minta kawan aku untuk bawak aku pi sana terus tak jadi berhenti tepi jalan sekejap lepas tu terus pergi tempat yang nak repair printer tu . Sebab hajat dah tercapai kot ? Heheheh . Entah kenaapa entah aku . Macam cubaan lari dari samseng . Ah aku kan ketua samseng apa barang main sorok sorok *tiba tiba*

:) senyum sampai lah balik kampus . Dan hanya ALLAH saja yang tahu sebab munasabab senyuman aku . Syukur . Balik balik solat dan dalam sujud

" Terima kasih ALLAH "

Maha suci ALLAH yang mengetahui segala isi hati dan Maha Pengatur lagi Maha mengetahui apa yang terbaik :">

Malu lah cam niwwwww k bye .