Tuesday

:'D

Assalamualaikum w.b.t

Guess? Ye semua budak bilik dah tidur . Sekarang jam 2.12 pagi . Aku ? Membelek blog tak habis habis . Ada je benda aku nak ceghita . Hari demi hari bahagianya duduk sini Alhamdulillah . Cuma air muka akan berubah bila mana tiba masanya untuk ke fakulti mula kuliah macam biasa dan menaiki tangga yang tinggi humang aih yang luar biasa tu . Setiap kali aku naik tangga aku akan bermonolog sendiri .

"Ahhh bestnya kalau ada magic , boleh la aku tukarkan tangga ni kepada escalator . Oh alangkah berjasanya aku pada UiTM" .

Dari semalam ke la ni aku asyik cerita pasal tangga . Ya lah nak menapak ke kelas memang lah agak jauh sikit . Jauhnya bukan apa nak kene menapak 3 tangga tertinggi kat sini . *Tepuk Tangan* . Memang betullah dikatakan usaha tangga kejayaan . Masa diploma dulu adalah juga sesi panjat memanjat ni tapi kali ni memang betul betul buat aku rasa macam nak merangkak masuk ke pintu kelas sebab penat sangat . Dan duduk sini semuanya kene buat sendiri dan semuanya kene belajar sendiri . *Tampar pipi* . Padan muka sebab masa diploma manja sangat . Semua dah tersedia tinggal nak masuk dan belajar . Sekali hamekau dah terjun je ijazah ni semua kene buat sendiri . Dan lecturer tak de dah nak sediakan slides dan notes . Kauorang catat dan catit lah apa yang keluar kat mulut lecturer tu . Slides dan notes usaha sendiri macam mana nak dapat . Dan lecturer tak akan masuk selalu kelas yee harap maklum . Tapi itulah yang bestkan hahaha . NO .

Aku ni sekarang dah tak boleh letih . Nanti aku akan rasa nak pitam . Nak berdiri lama lama lagilah . Sedihnya rasa hati tapi aku kene jugak gagahkan diri . Sakit bukan penghalang . InsyaALLAH , ada orang lagi teruk sakitnya tapi boleh je diaorang survive dan berjuang saat saat akhir . Air 100 plus mesti kene ada itu je ubat . Masa hari pendaftaran tu yang buatkan aku rasa macam nak tumbang and balik je lemah longlai sangat sampai kawan aku pun risau siap dia yang papahkan bawak ke bilik dia :'( . Aku pun tak sangka aku boleh jadi macam ni sekali . InsyaALLAH , diri sendiri kene kuat kalau tak kuat macam mana lah nak sihat kan ? .

Sebenarnya banyak benda aku kene habiskan jugak , tak nak dah tangguh tangguh . Tadi pun pening pening susun jadual dengan kawan . Kelas mana nak masuk , subjek apa nak tukar . Nasib baik terus lompat ke sem 3 pheewww semoga perjalanan lebih selamat kali ni insyaALLAH Ameen Ya Rabb . Alhamdulillah syukur , dapat kawankawan sebilik yang sama kepala . Nak tahu ? Baru je sehari kitaorang duduk bersama bilik kami yang paling kecoh dan riuh rendah sampai ada yang pelik . Baru jumpa dah riuh macam tu sekali ? Haha well , kawankawan sebilik semua hebat hebat tahu , sorang ni akaun , sorang ni sains forensik , sorang ni sains actuary ( bekas roomate kat Melaka dulu hewhew :p ) . Diaorang minggu ni kene pergi kelas ? Aku je duduk bilik goyang kaki :p sebab minggu ni kami boleh skip kelas yee :p ahhhhhh heaven nyewwww :p

Minggu depan , kuliah dah start dah . Dan yang pasti fizikal dan mental kene get ready jugak . Hati kene terang minda kene bukak niat kene padu insyaALLAH semuanya akan OKAY (Y) ! . Mohon doa :)


ini lah usaha tangga kejayaan ke fakulti aku tu nampak macam biasa 
jom naik (?)

hihihi *mengilai*


Orang kata tak nak penat kira satu satu tangga tu . *Ah takde kerja aku*



Ok sekian mokaseh :)