Sunday

Sekadar renungan

Assalamualaikum w.b.t

Oh yaa , tentang interview semalam aku rasa ia adalah interview yang sangat lucu dan tak pernah dibuat orang . Ok aku malas nak cerita .

"Kalau malas baik kau tak payah cerita , Farish .."

Aku tak tahu apa dalam fikiran aku sekarang sebenarnya . Hati aku minta aku buka blog dan update . Oh mungkin aku ada terbaca twitter seorang sahabat . Yaa bagus bagus tweetnya aku harap dia terus terusan tweet perkara yang bagus bagus . Tak macam aku lagho2 aje .

Dia bercakap tentang usaha . Yaa usaha . Berusaha dalam macam macam jenis perkara . Terutamanya berusaha bangkit dari kesedihan , kekecewaan dan juga kegagalan . Yaa kita kerap kali dengar ayat ini dan aku juga sentiasa berpesan pada diri sendiri .



La Tahzan innallaha ma'ana - "Dont be sad Allah is always with us.."

Yes . NO DOUBT .

Tapi yang penting . Usaha dan berdoa . Usaha dan berdoa . Kalau semua nak bergantung kat ALLAH tanpa usaha apa apa macam mana nak dapatkan hasil ? Dalam Al-Quran pun ada cakap , "ALLAH takkan ubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka mengubah nasib mereka sendiri .." . ALLAH minta kita usaha , usaha dan usaha . Geddit ? Geddit ? Geddit ?

Hilangkan kesengsaraan . Hidupkan kebahagiaan . Rahmat Tuhan sentiasa bertebaran . Jadi berusaha lah ! Kecapilah !

"ALLAH suka air mata yang jatuh itu kerana takut kepadaNYA "

Ya Rabb , jika aku terlalu melebih lebih kerana kecewa akan manusia , ampuni aku Ya Rabb . Ameen

Ok buku ni sangat best . Siapa belikan aku sayang dia lebih hehehehe !
Ok apa apa pun . Bak kata seorang teman

"KEEP CALM and HEHEHEHEHE! "

:) keep smiling people . Berbahagialah sebab kalau tak kerana kesedihan dan kekecewaan kita tak akan berdiri dengan lebih berani seperti hari ni kan ?