Thursday

Tertarik dan bermakna .


Ku Pinang Kau Dengan Bismillah - Ungu ft Rossa


Tuhan memberikanku cinta

untuk ku persembahkan hanyalah padamu




Dia anugerahkanku kasih
hanya untuk berkasih berbagi denganmu
Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah



Hampa terasa bila ku tanpamu

Hidupku terasa mati jika ku tak bersamamu
Hanya dirimu satu yang aku inginkan
Ku bersumpah sampai mati hanyalah dirimu (hanyalah dirimu)



Atas restu Allah ku ingin milikimu

Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah

Atas restu Allah ku ingin milikimu



Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah




Assalamualaikum w.b.t

Allah . Saya suka dengan lagu ni . Bukan lagu je saya suka dengan lirik dia sekali . Rasa macam begitu syahdu dan sangat sangat membuatkan saya nak dengar lagu ni banyak kali . BERMAKNA  . 

Yea . Kadangkala manusia macam kita ni sentiasa risaukan siapa jodoh kita . Sama jugalah macam saya ni cewaah kan? . Tapi untuk apa kita nak kejar cinta yang kadang kadang kita tak pasti sama ada dia adalah memang jodoh kita yang dah tertulis kat Luh Mahfuz sana kan? Ada sesetengah orang kata mereka berusaha  . Yea berusaha . Semua orang berusaha . Alhamdulillah baguslah macam tu . Tapi di sebalik usaha kita dalam menjalani perancangan tu siapa tahu kan rencana ALLAH itu adalah lebih terbaik dari kita punya rencana sebab ALLAH Maha Tahu apa yang terbaik untuk hamba hambaNYA . InsyaALLAH mana tahu kan , kisah cinta kita dengan pasangan kita ALLAH dah tulis lagi terbaik dari kisah cinta yang kita lalui sekarang ( kepada yang dah berpasangan tapi belum berkahwin ). Sebab itulah seperti kebiasaan yang kita tahu . Manusia ni hanya merancang tapi ALLAH yang tentukan :)

Kadang kala kita kecewa bila berhadapan dengan situasi situasi seperti putus cinta , kehilangan dan apa sahaja yang menyebabkan kekecewaan yang buatkan kita hilang pertimbangan . Yakinlah dengan setiap kejadian yang berlaku sebenarnya ada hikmah yang tersembunyi. Mungkin bukan sekarang masanya ALLAH nak bagitahu keistimewaan di setiap perkara yang berlaku . Mungkin akan datang . InsyaALLAH . Yakinlah . ALLAH sebenarnya dah rancang baik baik perjalanan hidup kita ni especially Jodoh Pertemuan dan Ajal Maut semua itu ditangan ALLAH  . Kita sebagai manusia ni just follow the flow . Janji jangan sesekali kita tinggalkan apa yang DIA suruh dan jangan sesekali buat apa yang DIA tak suka  . Biasalah manusia macam kita ni mana lari dari sikap lalai dan terlupa dan juga leka mungkin . Bila dah tersedar tu cepat cepatlah mohon ampun . ALLAH suka orang yang cepat tersedar dari kesilapan lalu cepat cepat memohon maaf.

Perkara yang menyebabkan saya tersenyum apabila tentang perasaan kita pada seseorang . Mungkin ada seseorang suka berkongsi dengan kawan kawan yang rapat kononnya macam dah tak dapat tanggung rasanya kan? hehe . Mungkin ada juga yang hanya diam sebab malu untuk orang lain tahu . Dan mungkin takut pun ada juga yea dak . Yea lah susah juga kalau orang dah tahu kita ni suka siapa habis kita dikenakannya . Tapi bila kawan bagitahu yang dia suka budak ni janganlah sibuk sibuk nak heboh kat semua orang yang penting jagalah rahsia kawan kita tu kan? Cewah . Bagi saya , tak apalah . Memang tak salah suka seseorang dalam diam tanpa pengetahuan dia sekali pun kan? Sebab kita takut cinta bertepuk sebelah tangan . Benar . Kadang kadang perasaan tu datang tanpa kita sedar dan kita paksa sama sekali . Tak salah manusia itu jatuh cinta sebab tu fitrah walau jatuh cintanya itu hanya dalam masa yang sekejap sahaja  :)

Ok jujur . Saya suka dia , tapi saya harus sederhanakan rasa ni . Tak baik lebih lebih . Nanti diri sendiri kecewa kan? Yang selebihnya serah sahaja pada ALLAH . ALLAH tu lagi tahu apa yang ada dalam hati kita ni . Saya tak berani nak cakap hanya mampu diam je. Yea lah sebab memandangkan saya ni perempuan kan  . Tapi ingat tak Siti Khadijah dulu yang meminang Rasulullah S.A.W . Jadi bukan penghalang untuk perempuan mulakan dulu kan ? Huhu .Acewaaah . Tak apalah biarlah ALLAH yang uruskan . Jika memang dia untuk saya dan memang tercatat nama dia di Luh Mahfuz sana , dia pasti datang pada saya walau apa pun terjadi ALLAH dah tetapkan dialah jodoh saya  . Dan biarlah pertemuan saya dengan dia di bawah redhaNYA  . Walau dia dan saya tak pernah berdepan secara terbuka . Saya cuba menyiapkan diri dengan bersedia di atas segala kemungkinan yang berlaku . Hanya ALLAH sahaja tahu .  Shhhh :) . DIA tahu mengapa . :)

p/s : Dia bukan nama sebenar . Acewah .

Fuiyohhhh ~ haha

Cerita kat atas ni macam nak good good je kan? :P 
Tak delah . Cerita je kan? Tak salah kan? :P hihii

Apa apa pun chillex. Jangan kecewa dengan hilangnya cinta kekasih yang belum pasti dia memang milik mutlak kita . Bersedih tu hendaklah berpada  Jangan macam nak gila . Apa guna juga nak bersedih dengan sesuatu yang belum pasti . Jika benar dia untuk kita . Pasti dia akan datang balik pada kita kan? :)

Astaghfirullah banyak nau berangan mak cik Farish ni :P 
Oklah . Sambung berehat balik :P 

Jaga diri ya semuaaa . :D

NOTA : Restu dan redha ALLAH ni penting . Tanpa redhaNYA siapalah kita ni di sisi DIA Maha Kuasa :)

NOTA : ALLAH tak akan ambil sesuatu yang kita sayang , tapi ALLAH akan gantikan dengan yang lebih baik . InsyaALLAH . Jangan sedih okay ! :D