Tuesday

Masa

Assalamualaikum w.b.t

Tik Tik Tik
Tok Tok Tok

Ya Allah,
Tak sangka betul masa cepat sangat berlalu .
Macam tak sedar apa apa pun .
Macam tak tahu apa benda yang dibuat sepanjang masa yang ada ni.

Rasa macam baru je semalam ponteng kelas Physics dan Chemistry dengan geng *tiba tiba*


Rasa macam baru je semalam makan nasi lemak dengan geng pengawas kat sekolah *tiba tiba*


Rasa macam baru je semalam gaduh dengan kawan baik pasal BM dan Math *tiba-tiba*


Rasa macam baru je semalam lepas habis SPM *tiba tiba*


Rasa macam baru je semalam daftar masuk UiTM *tiba tiba*


Rasa macam baru je semalam baru habis MDS (Minggu Destinasi Siswa) *tiba-tiba*


Rasa macam baru je semalam jalan jalan dengan kawan sampai ke fun fair dan mereka paksa saya naik aladdin . Lalu saya pitam *ni betul* 
hehe . (kes final exam punya pasal) ish ish

Ah semua ni karut . Jangan percaya

Memang betul lah.
Manusia ni kalau terlalu sangat enjoy dan suka ria tanpa fikir apa apa pun
Bila masa dah terbang dan melayang jauh baru lah sibuk sibuk duk fikir

"Apalah yang aku buat selama ni"

Rasa macam nak..



" Oh please please . Saya nak ubah balik jam ni ke pulul 1.45 petang "

Jangan harap.
Jam memang boleh ubah .
Tapi masa yang ada sekarang memang tak dapat ubah. Jangan pernah mimpi tu.
So , bila dah sedar ni. Cer muhasabah diri kita ni balik.
Mungkin selama ni kita banyak sia siakn masa yang ada.
Yang boleh buat kita jadi lupa semua .

Lupa yang kita ni adalah hamba Allah yang menumpang .
Lupa yang kita ni adalah hamba Allah yang bakal kembali pada DIA jugak.
Lupa yang kita ni adalah hamba Allah yang sombong dengan DIA.
Lupa yang kita ni adalah hamba Allah yang tak reti bersyukur .

Sedih . Sedih . Sedih

Kadang kadang kita terlalu ambil ringan tapi kita tak sedar benda yang kita anggap ringan tu impak dia sangat besar . Bila Allah bagi ujian kat kita tu , janganlah cepat mengalah . Setiap masalah adalah didikan dari Allah . Bila Allah bagi musibah kat kita , jangan cepat melatah . Setiap musibah yang Allah bagi tu tak kira kecil atau besar semua tu Allah nak bagi peringatan kat kita . Maknanya Allah sayang kita . Tapi pengorbanan apa yang kita lakukan untuk Allah pula? Contoh sayang apa yang kita nak tunjuk pada Allah? Jangan ingat diri kita ni suci sangat sangat . Dalam satu hari tak sah kalau tak ada satu dosa pun yang kita buat . Sama ada kita sedar mahupun tidak . Setiap hari tu juga Allah ambil kira apa yang kita buat sebenarnya kan? Belum tentu orang yang solat lima waktu tu dia benar benar terlepas dari dosa . Belum tentu . Kadang kadang saya cemburu tengok orang orang alim ni tau . Huhuu . InsyaALLAH semua orang boleh jadi macam tu yang penting kenelah ikhlas dan istiqamah . Lakukan semata mata sebab Allah bukan sebab orang lain :) . Tapi kita kene ingat orang yang beriman yakni manusia , akan sentiasa merasa teruji dengan kedudukan dia sendiri dan juga dengan pengaruh dari keadaan sekeliling . Sebab tu lah dikatakan iman manusia ni ada masanya bertambah ada masanya ia akan berkurang . Macam mana nak maintain? Yang tu kene tanya kat diri kita ni . Tepuk dada tanya iman :)

Hihii . Cewah .
Saya minta maaf tau . Biasalah saya ni manusia biasa macam awak semua . Saya cakap ni pun apa yang saya rasa dan saya nak cakap sangat sangat . Sebab kat atas ni pun semua yang berkenaan adalah kene mengena dengan saya :) . Jadi saya ni kenelah sentiasa ingatkan diri saya sendiri . Biasalah saya ni dah tua selalu je lupa kaan? Hehe !

errr malasnya nak baca IR ni banyaknya sections dia wawaaa.
ish ish tengok tengok pemalasnya tuan tanah kedaung blog ni . Wuwuuuu

T________________T isk

Alamak . Tiba tiba lupa pula resepi nak masak mihun singapura .
Tiba tiba dalam bilik air tadi teringat dah balik resepi dia macam mana . Wah hebat dalam tandas pun idea boleh datang kan?
 -____________________________-

Ok lah .
Apa apa pun jom lah muhasabah diri bersama sama.
Titew shayunk awak semua taw taw :P

NOTA : Cuma boleh tengok je . Tak apalah saya redha :)

NOTA : Bersabar itu penting . Biarlah Allah tentukan semua :)