Monday

Marah tak bertempat

Assalamualaikum w.b.t

Undilah Barisan Nasional !

Giteww . Aku tak tahu lah kenapa aku berdebar debar nak tunggu keputusan PRU ni padahal ngundi nye pun idak lagi . Tak apalah apa apa pun , siapa menang siapa kalah namapun pilihan untuk beraya jadi mengundilah dengan bijak .

Aku sebenarnya baru je lepas mententeramkan hati sendiri dengan pergi memakan nasik dekat kedai bawah rumah tadi . Bukan apa kelas aku hari ni penuh dan menyebabkan otak aku sebelah kiri agak membengkak sedikit demi sedikit . Waktu rehat pun aku gunakan masa untuk membaca nampak tak betapa komitednya aku untuk sengaja mempercepatkan waktu tidur . Jadi masa peruntukan membaca pada waktu rehat 45 minit , tidurnya 1 jam . Langsung tak efficient . Kelas petang hari ni balik awal 10 minit je , mula mula lecturer kata 5.25 petang beliau akan lepaskan kami , jadi sampai lah ke 5.50 petang baru kami dilepaskan balik itupun berhalaukan balik . Kahkahkah . Apa lagi kami pun keluar kelas seperti bebudak darjah 1 yang eksaited jumpa mak ayah depan pagar sekolah . Teruk teruk .

Ni hal bas pulak . Itulah kalau duduk shah alam , 3 bas ke destinasi yang sama pun asyik penuh je aku tak tahu lah nak buat macam mana lagi . Asyik mengalah mengalah pun orang penat jugak kan , bas keempat yang ni pun penuh jugak aku tak boleh berlengah lagi mengenangkan jam dah nunjuk pukul 6.30 petang . Kaki aku pulak dah sakit , berdiri kemain lama pulak dalam bas dengan menahan kemarahan yang membuak buak kat ulu hati sebab traffic light kejap gila kot . Kejadah kau 2 bijik kereta je lalu lepas tu dah merah . Bijik apakah ni ? Lalu aku pun terus menahan sabar . Aku sebenarnya tengah memegang duit kertas RM 1 yang masih belum berbayar dekat pakcik bas tu sebab aku masuk pintu belakang kalau ikutkan pintu depan tak tahu lah aku ni lepas ke idak masuk jadi aku pun menyelinap senyap senyap . Mula mula rasa sangat berdosa aku mengambil keputusan untuk bayar masa aku nak turun tadi . Disebabkan terlalu lama berdiri dalam kesesakan manusia manusia dalam bas tu menyebabkan aku turun bas dengan keadaan yang begitu tidak terkawal sebab aku dah lambat nak balik ke rumah sewa .

Dan satu perkara aku tak buat

"Alamak aku tak bayar lagi duit tambang ni , ah esok ajelah bayar.."


Dan aku berjanji besok aku akan bayar jugak . Tak baik tau pakcik tu pun cari makan dan aku pulak takdak hak nak marah marah sesiapa pun . *tampar diri sendiri*

Masalahnya aku tak tahu aku nak marah orang ramai dalam bas tu , driver bas tu , atau bas tu sendiri . k