Friday

Teka teki

Assalamualaikum w.b.t

Adik sepupu aku yang berumur 9 tahun ni pantang sikit aku melepak dengan dia ada je benda dia nak tanya . Dan benda yang dia tanya tu berbentuk soalan teka teki . Dan aku memang tak suka berteka teki dalam kehidupan . Sebab asal orang tanya mesti ada rasa berputus asa dalam diri aku ni .

"Kak Farisha , Kimi ada banyak teka teki . Kak Farisha jawab tau ?"

Aku sengaja buat muka menarik minat . Yaa lah budak budak ni kan mahukan perhatian . Amboi power betul aku bab bab menjaga hati ni . Kekeke (?)

Soalan : Apa benda yang dia ada dua jarum lepas tu ada nombor ?

Jawapan : Jam

*Soalan ni aku tak dapat jawab sebab aku asyik membelek mesin jahit mak cik aku . Aku jawab aje lah mesin jahit . Baru aku teringat soalan dia kata ada dua jarum . -Bengang- *

Soalan : Gajah tu lalu kat atas titi lepas tu titi tu patah , lepas tu kambing pulak lalu . Apa yang patah ?

Jawapan : Patah balik laaa

*Soalan ni aku memang aku tak suka sebab apa . Sebab aku tak dapat jawab ! . -Bengang-*

Soalan : Benda tu kan susah sangat nak cari tapi bila dah dapat dibuang pulak . Apa benda tu ?

Jawapan : Tahi hidung

Akhirnya aku dapat jawab soalan ni . Aku ketawa besar .